SPREKERS

CEO | XPOfleet

Gert Vandersmissen

spreker Gert

Gert is zijn carrière begonnen binnen de sector van de openbare besturen als projectleider en functioneel analist. Van daaruit is hij doorgegroeid als business analist met als specialisme Business Process Reenginering en Business Process Management. Hij werkte als consultant voor grote bedrijven zoals Jansen Farmaceutica, FAVV en Honda Europe. Vanaf 2003 vervulde Gert de functie van Sales verantwoordelijke bij Gloriant. Als expert op het gebied van software implementatie en automatisering van administratieve en bedrijfsprocessen is hij sinds 2011 CEO bij Gloriant en één van de drijvende krachten achter XPOfleet.

CIO | XPOfleet

Arnoud Oortwijk

Arnoud Oortwijk studeerde Business Information Technologies aan de hogeschool Eindhoven. Na zijn afstuderen in 1994 deed hij praktijk ervaring op als software architect bij verschillende bedrijven. Op 18 september 1998 richtte hij Gloriant Belgium op.

De eerste jaren opereerde Gloriant als algemene IT leverancier van hi-end software oplossingen voor administratieve bedrijfsprocessen. Vanaf ca 2007 specialiseert Gloriant als leverancier van XPOfleet wagenpark- en mobiliteitsbeheer software. In zijn functie als Chief Information Officer bij XPOfleet is Arnoud technisch eind verantwoordelijk voor alle software oplossingen binnen de software suite en ligt hij aan de basis van een groot aantal van recente innovaties.

Manager Finance and Customer Relations | XPOfleet

Luc Dendooven

Luc is zijn carrière begonnen binnen de openbare besturen waarbij hij oa voor de Nationale Bank van België , stad Antwerpen en vervolgens circa 20 jaar voor het Havenbedrijf van Antwerpen gewerkt heeft. Hij heeft een financieel-economische achtergrond, en bekleedde diverse functies binnen het finance gebeuren, doch is ook al jaar en dag beslagen in fleetmanagement. Met zijn team won hij in 2015 de Green fleet award, de Moblility Award, kreeg een nominatie voor de Safety award en werd 2e als fleet manager of the year. Hij maakt sinds kort deel uit van de XPOfleet groep, waar hij zowel binnen het financiële als het fleetbeheer de groep tracht te versterken.

Lead Project Advisor bij Gloriant

Pieter Dijkmans

Pieter Dijkmans is Lead Project Advisor bij Gloriant. Na het behalen van zijn Master Bedrijfseconomie ging hij 5 jaar geleden aan de slag bij Gloriant als Project Advisor. Hij was verantwoordelijk voor het implementeren van nieuwe klanten en het leveren van direct support. Ook verzorgde hij de integratie van XPOfleet met andere systemen (interfaces). Sinds twee jaar is Pieter verantwoordelijke van het implementatie-team. In deze functie stuurt hij het team aan en is hij tevens nog steeds dicht betrokken bij de verschillende onderdelen van de implementaties van klanten.

Senior Project Advisor bij Gloriant

Britt De Winter

Ook al heeft Britt De Winter journalistieke studies achter de rug, haar passie voor auto’s nam de overhand. Zo begon ze in 2010 haar carrière in de leasewereld waardoor ze al snel als wagenparkbeheerder aan de slag kon bij een internationale fleet outsourcer. Het dagelijkse operationele beheer, quality control, nieuwe implementaties, interne en externe processen stroomlijnen: het maakte allemaal deel uit van haar takenpakket. Na zes jaar ervaring in deze sector, besloot Britt om de overstap te maken naar Gloriant waar zij als project advisor aan de slag kon.

“Volgens mij begrijp ik de wensen van de klant bijzonder goed aangezien ik op diezelfde stoel heb gezeten. Het is dan ook mijn doel om het leven van onze klanten zo makkelijk mogelijk te maken en ze daarom te begeleiden, tijdens maar ook na het implementatieproces.”

Fleet officer Mediahuis

Sandra Eemans

Sandra werkt sedert 2001 bij de Vlaamse Uitgeversmaatschappij, nadien Corelio en vanaf 2013 Mediahuis (uitgever De Standaard, Het Nieuwsblad, Het Belang Van Limburg, Gazet Van Antwerpen, De Gentenaar)

Zij is er gestart als debiteurenbeheerder op de boekhouding van het bedrijf. 4 jaar geleden is ze in de functie van wagenparkbeheerder “gerold”, en ondertussen heeft zij een ruime kennis vergaard in het fleet- en mobiliteitsdossier.
Het beheer van de Mediahuis-vloot, ongeveer 900 bedrijfswagens, doet zij samen met een assistente. Het vlootbeleid, toekomstvisie op mobiliteit en car policy worden bij Mediahuis besproken in een Mobilty Team, waarin naast Sandra ook de Aankoopmanager, de CFO, HR Director en Compensation & Benefits Manager vertegenwoordigd zijn.  Mediahuis biedt haar bestuurders service en begeleiding, maar verwacht hiervoor ook verantwoordelijkheid en goed-huisvaderschap in het beheer van de bedrijfswagen terug.

Vanaf dit jaar trekken we als bedrijf de groene kaart voor onze bedrijfswagens (afbouw diesels en introductie hybrids en elektrische wagens) en stellen we in het Mobility Team een aanbod samen, waarin we  samen voor de medewerker op zoek kunnen gaan naar het meest comfortabele en ecologische verplaatsingsmethode of -mix rekening houdend met de work/life balance, functionele noden, persoonlijke situatie en wensen. Het aanbod aan betaalbare en voldoende comfortabele elektrische wagens laat voorlopig nog op zich wachten, maar toch hebben we een ambitieus plan uitgewerkt om vanaf 2022 bijna exclusief elektrische wagens aan te bieden.